زابل

سیستان با وسعت 15197 کیلومتر مربع وجمعیت 000/400 نفر شامل 6 شهر ،5 بخش، 17 دهستان و 933 روستا با 3 مرکز آموزش عالی و 854 فضای آموزشی میباشد ،سیستان را به خاطر آثار باستانی شهر سوخته و تمدن به جامانده از گذشته بهشت باستان شناسان می نامند0

شهرستان زابل در فاصله 210 کیلومتری زاهدان واقع شده است 0 متوسط سالیانه دمای هوا در این شهرستان 9/22 درجه سانتیگراد و متوسط سالیانه رطوبت نسبی 7/32 درصد میباشد. میزان بارندگی در 7 ماهه سال 1382 در این شهرستان 2/1 میلی متر بوده است. سطح زیر کشت محصولات زراعی 7243 هکتار و سطح زیر کشت محصولات باغی 5/408 هکتار ومحصولات عمده باغی این شهرستان انگور ،خرما، زیتون و محصولات زراعی آن گندم ،جو ،زیره (بامیه و پیاز محلی ذخایر با ارزش ژنتیکی) صیفی جات ،یونجه و ذرت علوفه ای و محصولات گلخانه ای میباشد که در زمینه افزایش سطح زیر کشت و افزایش تولید محصولات زراعی و باغی و صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و با توجه به رقم بالای دام و طیور و برخورداری از گاو نژاد سیستانی و مرغ بومی خزک از قابلیت های ویژه ای جهت سرمایه گذاری برخوردار میباشد.

این شهرستان 2 کشتارگاه صنعتی باتوان ایجاد 90 کارخانه جانبی دارد 80 واحد پرواربندی با ظرفیت 100 الی 400 راًس و 650 واحد پرواربندی سنتی از 5 تا 10 راس و همچنین دریاچه هامون با ظرفیت بالای صید ماهی و کارگاههای پرورش ماهیان گرمابی و استخرهای پرورش میگوی آب شیرین از شاخصه های اقتصادی این شهرستان هستند.

ایجاد صنایع جانبی کشتارگاهی ،ایستگاه جمع آوری شیر و کارخانجات فرآوری و. صنایع بسته بندی گوشت وماهی از قابلیتهای سرمایه گذاری میباشند بازارچه های تجاری مرزی میلک و گمشاد (پیشنهادی) بعنوان منطقه ویژه اقتصادی کارخانجات تولید قطعات خودرویی و شهرک صنعتی خودرو سازی نیز از جمله همین قابلیتها میباشد.

فرودگاه زابل نیز با توانایی پروازهای خارجی و توسعه پروازهای داخلی حامی توسعه سرمایه گذاری در این شهرستان میباشد همچنین این شهرستان با یک هتل و دو مهمانپذیر آمادگی پذیرایی از میهمانان را دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






♥ دو شنبه 16 بهمن 1391برچسب:, ساعت 6:33 توسط neda